20100120

Bon appétit!

Miten uusi blogiteksti pitäisi aloittaa? Pitäisikö se aloittaa niin kuin päiväkirjaa aloittaisi? Mutta miten päiväkirja aloitetaan? Anyway. Mun shoppailu sai hetkeksi pisteen. Multa loppu rahat. Jep, oikeasti. Multa loppu mun kaikki rahat. Ja palasin todellisuuteen, että kyllä,kyllä,kyllä minäkin olen opiskelija. Ja kyllä, minä en ole tehnyt töitä opiskelun ohella. Fuck. Viimeiset rahani tuhlasin kirpputorille jonka löysin aivan sattumalta Metson kirjaston läheltä, ja oli aivan pakko käväistä hieman. Aikani kierreltyäni tajusin kantavani suurta kasaa vaatteita käsivarsillani, koska kaikkien niiden tuomio oli mielestäni "ihan kiva"=ostan. Jotkut olivat kyllä LOISTAVIA. Ja mikä parasta, tällä kyseisellä kirppiksellä toimi Visa JES. No okei, meikän massit riittänyt alkuunkaan.. joten tyydyin pariin vaatekappaleeseen. Eli toisinsanottuna elän kriisissä, lahjoitukset ovat suotavia.
Ja Miikalla palo tyystin käämit mun osteluun. Miikan mielestä mulla on aivan liikaa vaatteita ja tuhlaan niihin aivan liikaa. Mutta mun puolustukseni on ettääää eihän mulla ole kuin hieman yli 100 paitaa... ärrrrrh.. okei, mulla ei oo puolustuslausetta.
Tässä hieman kuvia vaatehuoneestani, josta tosiaan puuttuu vielä vaatteita koska osa on Keuruulla, osa pyykissä, osa jossain ympäri kämppää ja osa lainassa. Ja kengistä osa eteisessä.





Kasaan vaatteita toisien päälle, koska henkarit eivät muuten riittäisi.

Ostin siis tuolta aijemmin puhumaltani kirppikseltä tuon ruskean villatakin hintaan 2,50e ja nuo söpöt kengät 2e. Tuo valkoinen mekko on viime syksyinen löytöni H&M.


Asiasta kukkapurkkiin. Opin vihdoin kokkaamaan Jauhelihakastiketta alusta asti, siis ruskeaa jauhelihakastiketta (jos jollekkin jäi epäselväksi :D). Ja ai piru kun tuli hyvää! Kuvassa vasta alkuvaiheilla ja perunoista tein muusia.


Päätin alkaa elämään terveellisesti ja liikkuen, koska olen aina päättänyt tehdä niin ja vasta näin 19 vuoden jälkeen olen siihen valmis! (Haa, tekosyitähän multa löytyy joka lähtöön.) No kuitenkin, kävin tänään kaupassa ja oli tosiaan ne ruhtinaalliset 9,07e tilillä, vein pullot samalla ja niistä sain 3,10e. Näistä mun pitäis loihtia kolmen päivän syötävät. Okei ostin kalkkunaleikettä, sehän on parempi vaihtoehto kun possujutut koska vähärasvaisempi. Sitten ostin Reilun vaaleaakin vaaleamman paahtoleivän sijaan ruisleipää ja siihen vielä kurkkua ja tomaattia. Okei leipäainekset kasassa (koska kotoa löytyy valmiiksi juustoa).
Okei hmm, eletäänkö perjantaihin asti vedellä ja leivällä.. vaiko jotakin? Jauhelihakeitto! Jauhelihaa (vähä rasvaista tietenkin) ja perunoita + sipuli. Jauhelihakeitto on hyvä ratkaisu, koska se ei oo mikään rasvapommi. Joten valmistin itselleni jauhelihakeittoa tänään, ja hyvää tuli. (Vinkkinä kannattaa lisät 1tl sokeria joukkoon niin tulee nannaa, ja se vie veden maun pois)

Bon appétit!

Ei kommentteja: