20100524

Egypti, osa 2

Lupasinhan piakoin jatkaa Egypti postausta, ja tässäpä sitä sitten jatketaan.
Elikkä yhtenä päivänä mentiin semmolle veneelle jossa oli lasipohja, ja ajettiin sillä sitten merelle ja sieltä näkyi kaikenmaailman fisuja jotka oli erivärisiä ja kokoisia ja näköisiä ja aaa! Se oli mahtavaa todella. Tää vene oli tosiaan enemmän lapsiperheille ja semmosille jotka eivät uskalla snorklaamaan mennä. Ja meikähän pelkää kaloja ihan perkuleesti, joten tyydyin tähän ratkaisuun. Eikä kaduta kyllä yhtään.

Kuvasin myös noita koralleja! Ne olihan mielettömän suuria ja joka paikassa oli korallia! Korallin maasta vieminen on muuten laitonta, ja jos semmosesta ja kiinni, rapsahtaa kova lasku.

Egyptissä näin myös elämäni mahtavimpia auringonlaskuja.

Jossain vaiheessa kun oltiin kauempana rannasta saatiin kivuta veneen kannelle, siellä tuuli kyllä aika roimasti, mutta oli kyllä mielettömät maisemat. Saatiin myös heittää kaloille ruokaa, ja kun sinne heitti niin tuhatpäinen kalalauma hyppäili pintaan joka oli aika huisin makeen näköstä.

Sitten kivuttiin taas niitä jumalattomia portaita.

Siitä mentiin meidän talolle/hotellihuoneelle, ja vaihettiin vaatteita. Bikinit pois alta yms.
Iltasin ei tarennut ihan vaan pelkällä tuolla vaatetuksella mikä tuossa yllä olevassa kuvassa näkyy.

Tää tais olla kolmas päivä, aamupalalta. Aamupalalla oli aina pannukakkuja, ja siihen päälle sai laittaa suklaa/kinuski tai mansikkakastiketta. Mulla on niin ikävä noita "muumimamman" pannukakkuja.

Siitä lähettiin aamulla semmoselle bussiajelulle kansallispuistoon ja snorklaamaan (ja minähän en tosiaan snorklannut).
Egyptiläinen liikenneympyrä. Hieman erinlaisia kuin täällä kotosuomessa kylläkin.

Siinain vuoristoja.

Punaista merta.

Sitten yhtäkkä eessä näky ihan pirun suuria kivimöhkäreitä. Kuvissa niiden suuruutta ei nää, mutta ne oli ihan mielettömän isoja! Niiden luona oli tarkastajat, jotka päästi sitten meidät sinne kansallispuistoon sisään.

Sitten keskellä sitä autiomaata oli KEIDAS,

Nähtiin myös maanjäristys halkeamat. Nuo ovat kuulemma 12m syviä, ja sanottiin että ei kannata hypätä :D

Oli myös mieletöntä huomata, miten meri syvenee ja muuttuu tummemmaksi. Whaa, ensimmäistä kertaa ulkomailla ja meikä oli jo ihan fiiliksissä tommosesta! :D (Tai siis ulkomailla lämpimässä maassa, oonhan käynyt myös Latviassa ja Ruotsissa).
Sitten muutamat meidän perheestä snorklaili, mutta minä ja äiti istuttiin bussissa ja odoteltiin :D
Tuolta saavuttiin takaisin hotellille suurinpiirtein neljältä iltapäivällä.
Siitä lähdettiin sitten katselemaan katuja, ja muutenkin seikkailemaan Sharm El Sheikhin keskustaan. Siellä tavattiin mun pikkusiskon kanssa joku hajuvesi kauppias, joka hirveästi koitti lahjoa meitä. Mutta ei me lämmetty, toki lahjukset otettiin kuitenkin vastaan :D

Sanoinhan, että näitä kuvia oikeasti on paljon! Joten joudun jakamaan nää moneen osaan. Koittakaa kestää! :D
Lainasin muuten kaverilta Anthony Kiedisin, eli Red Hot Chili Peppersin laulajan elämänkerran. Nyt oon ahminu sitä jo paljon. Varsinkin nyt kun on satanut. On ihana oikeasti kietoutua vilttiin ja uppoutua jonkun hyvän kirjan pariin sadepäivinä.
Eiköhän seuraava Egypti postaus tule taas pian! Palaillaan!